ابراز وجود!

فکر می کنم هممون این رو قبول داشته باشیم که کیفیت زندگیمون نتیجه انتخاب هاییه که انجام می دیم…
انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، انتخاب محل اقامت و زندگی، انتخاب دوست، انتخاب همسر،…
شاید انتخاب هایی که ما همیشه در معرضشون قرار می گیریم برامون راحت نباشن، و حتی شاید در انتخابمون دچار اشتباه هم بشیم، ولی وقتی خودمون آگاهانه و با اراده خودمون انتخاب کرده باشیم، تحمل عواقب اون برامون راحت تر میشه. همونطوریکه در یک انتخاب درست، شیرینی و حلاوت نتیجه برامون لذت بخش تر و غرورآمیزه.
امروز باز هم در معرض یک انتخاب بزرگ قرار گرفتیم.
انتخاب نگرش و دیدگاهی که دلمون می خواد بر کیفیت گذران ۴ سال از عمرمون حاکم باشه.
نگرشی که می تونه زندگی رو برای ما و هموطنامون گواراتر و مطلوبترو یا عرصه رو بر ما تنگ تر کنه…
نگرشی که می تونه ما رو در نظر دوست و دشمن، خوار و خفیف کنه و یا برعکس، عزت و اقتدار رو برامون به ارمغان بیاره…
نگرشی که می تونه مغزهای کشورمون رو فراری بده، یا اون ها رو جذب کنه و از وجودشون برای پیشرفت کشور استفاده کنه…
امروز ما می خوایم با یک تصمیم گروهی درست به دنیا ثابت کنیم که هنوز خون کوروش و داریوش توی رگ هامون جریان داره…
و اینقدر فهیم و تیزبین هستیم که مجذوب جریانات پوپولیستی نشیم…
امروز ما برای ۴ سال از عمرمون تصمیم می گیریم…
و مگه عمر ما از چند تا ۴ سال تشکیل شده؟
پس بیاین صرفنظر از اینکه چه کسی رو انتخاب می کنین، در این انتخاب سهیم باشین…
حتی شده با یک رای سفید (که برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، یک ضربدر بزرگ وسطش کشیده شده:wink)
چرا که مطمئن باشید اگه اکثریت شرکت نکنه و تحریم کنه … صددرصد اقلیت پیروز میشه.
اس ام اس مرتبط:
دستور زبان انتخابات
من رای نمیدهم ،تو رای نمی دهی ….او رای می آورد.
پس من رای میدهم، تو رای می دهی، تا او رای نیاورد.

همیشه گفتم و شعارم تو زندگی ه :قبل اینکه برات انتخاب کنند خودت انتخاب کن … دردش کمتره.
در ضمن شمایی که می گی معتاد این صفحه بنفشی و روزت با روزخونونی اینجا آغاز میشه اگه می خوای این صفحه بعد انتخاباتی که تو توش شرکت نکردی بسته و فیل تر نشه، رای بده .رای بده به آزادی بیان حتی با یک برگه سفید ِ ضربدر سیاه خورده.
مرتبط و مهم در مورد اهمیت رای سفید
پ.ن:
دموکراسی یعنی حکومت اکثریت بر اقلیت، و یادمون باشه که عقب نشینی اکثریت، زمینه ترک تازی اقلیت رو فراهم می کنه.
کلیپی زیبا در حمایت از میرحسین موسوی با صدای رضا یزدانی . کاری از ستاد هنرمندان جوان حامی میرحسین موسوی.


نظرات شما


  1. باشو غریبه کوچک.. در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    اول؟؟؟#flower


  2. باشو غریبه کوچک.. در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    برای دیدن این نوشتت لحظه شماری میکردم….میدونستم که مینویسی اونم با چه حس و حالی….مدتها پیش منتظر بودم….ما هم اون فیلم تبلیغاتی کذائی را دیدیم….ما هم وقتی به صفحه تلویزیون نگاه کردیم و افتتاح ۱۰۰۰۰۰ پروژه در چهار سال را دیدیم..خندمان گرفت…و نا خوداگاه یاد شعر سیمین افتادیم…وقتی که سیم حکم کند زر خدا شود….وقتی دروغ داور هر ماجرا شود….وقتی به بوی سفره همسایه مغز و عقل بی اختیار معده شود اشتها شود….وقتی سوسمار صفت پیش افتاب یک رنگ رنگها شود و رنگها شود….بگذار در بزرگی این منجلاب یاس دنیای من به کوچکی انزوا شود….ویلی جان ممنون……این شعر هم تقدیم به میر حسین که با همت ما و شما خواهد امد…بیا و خیمه شب را ستاره باران کن
    دوباره کوچه دل مرده را چراغان کن
    به یاد باغ بیاور جوانه کردن را
    و حس سبز شدن را در او نمایان کن
    قبای حرمت و عزت بیار و آزادی
    دوباره رخت کرامت به دوش انسان کن
    بیا و سوتک شان را به کودکان پس ده
    نگاه قهر و غضب را به یاس و حرمان کن
    بگو دوباره به سارا انار یعنی چه
    و دست خالی بابا توانگر نان کن
    به شمع خسته دانش دوباره هستی بخش
    کتاب و شعر و قلم را دوباره بنیان کن
    #flower #flower
    ______________________________
    بهت گفته بودم هولم نکن#winking


  3. سونیا در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    دارمت ویلی
    هر چی تو بگی


  4. سودابه در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    عالی بود!


  5. یاس در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    #applause
    #party #party #party
    #flower


  6. مرجان در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    دوم؟#flower


  7. مرجان در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    نه ویلی رای سفید نه!!!! بدتره که خودشون توشو پر میکنن!!!!


  8. آیدین در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    به عقیده من همه نامزدها مثل همند چرا خود را خسته میکنیم هرکس بیاید باز بچه ها اعدام میشوند بچه ها از گرسنگی میمیرن بچه ها گدایی میکنند و ایران همچنان ویران می ماند چه سبز باشد چه
    خاکستری و چه آبی
    گل زرد و گل زرد و گل زرد بیا با هم بنالیم از سر درد عنان تا در کف نامردمان است ستم با مرد خواهد کرد نامرد


  9. شهرزاد در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    حتی رای سفید بدیم! دوست عزیز داری برای احمدی نژاد تبلیغ می کنی#grin


  10. مژگان در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    #thinking


  11. کورال در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    چرا رای سفید؟


  12. mohajer alman در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من ۱ سوال دارم, آیا در زمان همین آقای موسوی نبود که کشتار‌های تابستان ۶۷ اتفاق افتاد, و حماسه‌ی خاوران درست شد؟ من واقعن نمیدانم؟ اگر چنین باشد, دیگر نمیتوان ایشان را انتخاب کرد. درست است که همکنون سنگسار و اعدام خیابانی مده روز شده, این هم هیچ قابل قبول نیست. ولی آن هم از یادها نخواهد رفت. به راستی دشوار است, بین بد و بدتر کدام را باید برگزید؟


  13. سینا در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    دوستان درست می گن: رأی سفید کمکی نمی کنه
    #smile #flower


  14. ویولت اول اینکه چرا رای سفید؟ با رای سفید که کاری انجام نمیشه؟!…اما در مورد آقای موسوی. من خودم طرفدارشم ولی سئوال هایی دارم از ایشون. یا نه. از طرفدارهاشون! اما هیچکی نیست که جواب قانع کننده ای بده. آقای موسوی دارن با جواب ندادن به سئوال های اینچنینی از طرفدارهاشون نسبت به خودشون کم می کنن!


  15. رویا در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام ویلی جان.
    این روزا که سعی می کنم همه رو متقاعد کنم که رای بدن فقط فکر می کنم که اون رای نیاره.همین.


  16. سیما در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    هم فیلم محمود را دیدم و هم فیلم سید را و گریستم از بابت ملت بینوا


  17. مرمر در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    آره خوب صد در صد گل گفتی. البته من از اولش هم قصد داشتم رأی بدم. #applause


  18. دانیال در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام ویلی عزیز . من بعد از ۷ماه دوباره ثونستم به وبت سر بزنم.
    آخه رفتم خدمت و اونجام خبری از اینترنت نیست. خیلی خوشحالم که میبینم بازم اینجا مینویسی.
    امیدوارم همیشه شاد و خرم باشی و همچون گذشته مایه امیدبخشی برای خیلیها مثله من!!!


  19. کاش همه شرکت کنند، چون هر کی شرکت نکنه میشه همدست اون ….


  20. رز در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام
    بلاخره نوشتی . خوب هم نوشتی. ولی رای سفید خیلی خوب نیست باید بیشتر بر ۱ کاندیدا وحدت بکنیم.
    دوستانی که راحت در مورد سال ۶۷ قضاوت می کنند من که خودم کلا تو همون سال دنیا اومدم ولی می خوام بگم حال و هوای اون سال ها رو به یاد بردند. و بعد هم مسائل رو با هم قاطی نکنیم. آقای موسوی نخست وزیر بود نه همه کاره مملکت. با توجه به وظایفش بسنجیمش


  21. mohajer alman در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من حرف سیما ۱۶# را قبول دارم, درسته, من هم متاسفانه فقط میتوانم اشک بریزم. باور کنید, ۷ سال پیش, بعد از مدتها برای اولین بار به ایران آمدم, ۳۰ روز ایران بودم, خیلی اشک ریختم, دست خودم نبود.
    ولی حرف سامان ۱۹# هم درسته, که هر کسی شرکت نکنه, میشه همدست اون! میگم که طفلکی مردم ایران, به بعد وضعی افتادند, معلوم نیست, چه باید کرد؟


  22. فرشته در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    مرا شمسی شبیه مولوی بود
    دل آرایی که آرایش قوی بود
    یکی پرسید شمست کیست گفتم
    همانا میرحسین موسوی بود
    یک جواب:
    آدم بین بد وبدتر بد رو انتخاب می کنه پس بلند شو


  23. باشو غریبه کوچک.. در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    پیروزی مهندس موسوی، پیروزی ایمان، استقامت و آزادگی است. و من این پیروزی را پیروزی خود و همه کسانی می‌دانم که دوم خرداد را آفریدند. با شرکت «من»، «تو»، و «ما» به یاری خداوند بیست و دوم خرداد را به دوم خردادی پویاتر و امروزی‌تر مبدل می‌کنیم…..


  24. 2khtar dahati در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    #flower


  25. ستاره در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    اگه میخواین وبلاگم فیلتر نشه
    به موسوی رای بدین !
    خیلی با مزه ای
    آخه کی با وبلاگ تو کار داره.
    فراموش نکن احمدی نژاد در اکثریته
    این اقلیت چه شرگن بکنن چه نکنن
    اکثریت پیروز میشه#tongue
    ___________________________________
    خواب دیدی خیر باشه
    #laugh#winking


  26. شهرزاد در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    مسلما هیچ کدوم از انتخابهای ما نمی تونه ایده ال باشه ،ولی من یکی بین بدو بدتر ،بد رو انتخاب می کنم تا از بدتر نجات پیدا کنم،در ضمن با شماره ۱۹ هم کاملا موافقم #thinking


  27. ویولت در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    به ایدین:
    نمیدونم کجای این کره خاکی هستی و چقدر رییس جمهور مملکتت برات فرق می کنه؟
    ولی یه چیزی رو در مورد خودم خوب میدونم که اصن اصن دلم نمی خواد روز شنبه ۲۳ خرداد چشم باز کنم و بعد شنیدن نتیجه انتخاباتی که اکثریت تحریمش کردن روبرو بشم با یک کابوس و مرگ تدریجی ۴ ساله
    برای همین تا وقت هست تمام تلاشم رو می کنم برای اینکه افراد رای بدن
    به شعور سیاسی افراد احترام میذارم و نمی گم رای بدید به هرکی که من می گم! فقط خواهش می کنم رای بدید حتی شده رای سفید ضربدر خورده که خدای نکرده رای های نداده شما سر از صندوق و به نفع دیگری سر در نیاره
    پس ازت خواهش می کنم حداقل بخاطر باز موندن این صفحه بنفش رای بده حتی سفید


  28. گلی در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    #applause #applause #applause


  29. لیلا در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    رای میدم به همین سادگی به همین خوشمزگی :-) در مورد دوستانی هم که راجع به حتی دادن رای سفید ذهن‌شان مشغول شده (البته با همین روش پیشنهادی ویولت که امکان هر تقلبی را از بین ببره)، خواندن این مطلب “بامدادی” را توصیه می‌کنم:
    رای‌های سفید یا باطله هم مهم هستند
    http://bamdadi.com/2009/05/29/white-votes-are-also-important


  30. مرجان در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    حتی اگر اشتباهه بهتره چوب اشتباه خودمون رو بخوریم نه اینکه دیگران اشتباه کنن تاوانش را ما پس بدیم!!


  31. فقط به خاطر باز ماندن این صفحه؟
    ________________________________
    اگه هیچ انگیزه دیگه ایی برای رای دادن نداری، باز موندن این صفحه اگه دوستش داری بشه انگیزه ات


  32. ویولت در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    رای سفیدی که وسطش یه ضربدر بخوره از تعداد حائزین شرایط رای کم میکنه در حالیکه شرکت کردن و جاشون پره و نمیشه هر چیزی رو گذاشت بجاش
    در این حالت که شما شرکت نکنین یه جای خالی جاتون ثبت میشه که با هر رای تقلبی دلبخواهی میشه بجای شما پرش کرد
    اینطوری هیچ رایی به هیچ کاندیدایی اضافه نمیشه ولی حداقل از وجودتون و حق رایتون سواستفاده هم نمیشه


  33. مرجان در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    مرسی عزیزم#flower


  34. فاطمه در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    ما رای میدیم


  35. yek khanandeh در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    ببین فکر نمی کنی یه کم تند رفتی؟ هدف وسیله رو توجیه نمی کنه… اینکه داری برای یک نفر تبلیغ میکنی طبیعیه و حق توئه اما هر جمله عجیب غریبی که درست نیست. این تعریف دموکراسی رو میشه بگی از کجا آوردی ؟ حکومت اکثریت بر اقلیت! از کی تا حالا این تعریف دموکراسی شده؟ فکر نمی کنی ۳۰ سال پیش هم که جمهوری اسلامی با ۹۸% رای سر کار اومد اکثریت بود پس بعدش ما دموکراسی داشتیم دیگه؟! بعد اونوقت تیزبین و فهیم و فرزند کوروش و داریوشیم و جذب پوپولیسم هم نمی شیم دیگه؟!
    اینا تبلیغ اون کاندیداست یا ضد تبلیغ؟!
    ( بعید می دونم کامنتم رو منتشر کنی با اینکه هیچ توهینی توش نیست اما خوب ؛ کسی هم نیستم که مثل بقیه قربون صدقه و جانم عزیزم نثارت کنم)


  36. سهم من در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    ویلی جون خیلی دوستت دارم.اسمم آزاده است و دوست دارم با هم تبادل لینک کنیم.نظرت چیه؟


  37. تـــــرانه در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من نمی دونم این آقای رئیس جمهور با کدوم اعتماد بنفسی دوباره خودشو کاندیدا کرده؟ چه جوری روش میاد باز کاندید بشه و از ملت تقاضا داشته باشه بهش رای بدن؟ منی که ایران نیستم و اصلا کاری به مسائل سیا.سی ندارم دارم تفاوت فاحش این ۴ ساله اخیر رو با زمان خاتمی احساس میکنم. بیچاره ایران و بیچاره ایرانی که اگه باز این بخواد رای بیاره. من بودم ترورش میکردم از شرش راحت شم . یعنی خودش نمی دونه چقدر مردم دوسش دارن!#sick


  38. بهار ماندگار در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    منم معتقدم که باید رای داد.انتخاب بین بد و بدتر بهتر از انتخاب نکردنه


  39. پیاده در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام- این نظر ربطی به بحث الان شما نداره- اگه بشه مطلبی در مورد انرژی درمانی و اثر اون بر ام اس و افرادی مثل دکتر علی اکبری بذارین خوشحال میشم نظر قطعی شما رو راجع به این موضوع بدونم
    ___________________________
    قبلا در این زمینه نوشتم و نظرم رو هم گفتم
    این یه تجربه کاملا شخصی ه و همینطور تاثیرگذاریش که به هیچ عنوان نمیشه تعمیمش داد


  40. Nastaran در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    Violet jan, I just read this news on the BBC website and it made me think of your previous post about the young man named Kia. It\’s about a man with cancer who made a bet that he would live longer than the doctors told him and He DID!!! maybe a wonder, maybe his positive attitude, maybe God, … Please send this link to him. http://news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Cancer-Sufferer-Jon-Matthews-Set-To-Win-Bet-With-Bookies-William-Hill-That-He-Will-Still-Be-Alive/Article/200905415292070?f=rss
    I love your attitude towards life. I\’ve learnd so much about you in the past year. Love, Nastaran. #flower
    ___________________________
    ممنون نسترن جان حتما براش می فرستم#flower


  41. آیدین در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    شاید حق با شماست بد بهتر از بدتر است
    من فقط ۱ بار رای داده ام آن هم به خاتمی
    اینبار هم میدهم تا بدتر بلای جانمان نشود
    ___________________________
    واقعا از تصمیمت خوشحال و ممنونم #flower


  42. rania در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    واقعا خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی؟ رای سفید دیگه چه آشغالیه ؟ ملت اگه میرین دم تنور خواهش که سفید , حمیرا , ابی , گوگوش . و چرت و پرت ننویسید که همه میره تو سفره آحمدی نژاد. میری دم تنور مثل آدم یکی از این دو تارو بنویس چون انتخاب دیگه‌ای نیست یا این سبزه یا اون شیخه. تا این بنفشه هم وبلاگش ادامه داشته باشه. نه این که تو این ۴ سال کابوسی نبود.خلاصه توهچل افتادیم , رفاه آسایش , کار, حق زیستن هیچی وبلاگ خانومو بچسبید.
    ******************************************
    اگه اینجوری هم میشه تشویق به رای دادن کرد
    از لحاظ من هیچ خیالی نیست مسخره کن شاید رای دادن


  43. غرغرو در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    رای میدم و امیدوارم که تاثیر داشته باشه و روز ۲۳ خرداد یهو دوباره شوکه نشم و بعد ۴ سال دیگه از بهترین سالهای زندگیم رو با ترس و لرز و… بگذرونم.
    راستی من عاشق این شعارت ام. #heart #kiss


  44. ساناز در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    ویولت عزیز ممنون از متنی که نوشتی .
    امسال اولین سالی هست که خیلی منتظر انتخاباتم …


  45. سپیده در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    منم اخیرا به همین رسیدم که رای سفید ضربدری بدم#grin


  46. رها در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    انتخابات امسال خیلی جالبه همه نماینده ها طرفدار زیاد دارن بجز رضایی…من ازینکه موسوی پشت خاتمی داره میاد بالا خوشم نمیاد از کروبی واون هیجانات کاذبش که عشقه قدرته هم خوشم نمیاد ولی با انتخاب موسوی وتمرکز روی رای اون می تونیم اختلاف رای را بالا برد و احتمال تقلب را کم کرد


  47. نساء در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من شخصا پشیمانم از اینکه دوره قبل رای ندادم و ۴ سال کشورم عقب افتاد شاید اگه دوره قبل انتخابات تحریم نمیشد این اتفاق نمی افتاد.
    و این دوره حتما رای میدم هرچند که بین بد و بدتر باشه ولی خوب بده ترجیح داره به بدتره


  48. بهار ماندگار در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من با نظر تو که میگی باید رای داد حتی اگه برگه رایمون حاوی یه ضربدر بزرگ باشه موافق نیستم.
    این چی رو عوض می کنه؟ غیر از اینکه ما بریم حوزه های انتخاباتی رو شلوغ و در انظار جهانی بازارش رو داغ کنیم. کنیم بدون اینکه تاثیری تو انتخاب کاندیدایی که اصلح مردمه داشته باشه.
    اتفاقا به نظر من حتما باید در انتخاب کاندیدای اصلح دقت کنیم و بطور واضح و خوانا اسم اونو تو برگه بنویسیم.
    دقت کنیم که برگه بی نام برابر با رای ندادنه و به نفع اون کاندیدایی میشه که هیچ کدوممون نمی خوایم خدای نکرده برنده بشه.
    به نظر منانداختن برگه مخدوش و بدون نام تو صندوق اشتباه محضه.هشیار باشید.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    اگه به لینکی که در انتهای پست گذاشتم مراجعه کنی جوابتو می گیری بهار جان #flower


  49. مهدی در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام خانومی با رای سفید با ضربدر سیاه موافقم آخه چند دوره ای هست که هینجوری رای میدم آخه اینقدر بد قولی دیدم که دیگه نمیتونم به کسی اعتماد کنم
    تو فردایی همیشه


  50. ۱۲۳ در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    .


  51. میشکا در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    دوستان عزیز …توصیه میکنم سری به سایت روز بزنید و مقاله اقای عمار ملکی را مطالعه کنید .ایشون پیشنهاد جالبی داره که فکر میکنم خیلی معقوله ولذا من که نمیخواستم شرکت کنم رای سفید خواهم داد#smile


  52. مرجان ت در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    رای می دیم بابا تو قصه نخور حرصم نخوره من فدات بشم رای میارن این سبزپوشها قشنگ ما قصه نخور عزیز من …..#kiss
    دیشب موسوی کولاک کرد . دقت کرده باشین می بینین که چادری و بی حجاب و پیر و جوان با دل وجون داد می زدن … وقتی اهنگ ای ایران رو گذاشت که من رو به تلیوزیون با همه بی خیالی که دوست داشتم داشته باشم اشک تو چشمام جمع شده بود خدائیشم هم اصلا مثل اینکه یه انرژی زیادی پخش می کرد که به یه ضربه خیلی محکم به من خورد …. موفق باشن همه کسانی که دارن سعی می کن و میخوام که خواستشون اجرا بشه …


  53. بهارماندگار در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من میگم حتی اگه این استدلال درست هم باشه چرا رای مخدوش؟!!
    دوستان بیاین کارو یکسره کنیم شاید اصلا خدا خواست و به دور دوم هم نکشید.


  54. گارنت در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    این احمدی نژاد اگه دوباره زبونم لال رئیس جمهور بشه چه پدری از جوونا و هنرمندا و خلاصه منتقدای دولتش درمیاره،خدا به خیر بگذرونه#worried


  55. رابعه در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    مرسی از اطلاعات خوبت ویلی جان#smile


  56. . در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    .


  57. سلام ویولت
    متشکرم از پست زیبایت و چه جمله قشنگی: قبل از اینکه برات انتخاب کنند خودت انتخاب کن اینجوری دردش کمتره .ویولت می توان از این جمله تاثیر گذارت برای هدف مشترکمان در وبلاگم استفاده کنم.؟


  58. لیلی در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    جون من ویلی توی این کلیپه شنیدی رضا یزدانی چجوری ت رو میگه!؟
    مخصوصا وقتی میگه: …تو ریتم این ترانه است!
    آی! نزن ویلی!نزن!


  59. نسترن در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    ۱- سید حسن مدرس در انتخابات مجلس شرکت کردو بعد بهش گفتن تو هیچ رای نیاوردی .گفت قبول !ولی من اصلا رای نیاوردم ؟گفتن اره .÷س گفت من یه رای به خودم دادم فقط خواستم بدونم اون چی شد ؟
    ۲- من حتما حتما رای می دم .کاندیدم رو هم انتخاب کردم .
    ۳- شما یی که تبلیغ می کنید رای بدید فردا نیایید بگید این کی بود اوردینش بالا !
    ۴-توقع نداشته باشید ما ابراهام لینکلن رو بیاریم بالا بین بضاعت موجود اونی که کمتر بده رو انتخاب می کنیم .
    ۵- ولی حتما حتما رای می دم .


  60. شراره در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    نمیشه به تو تایی رای داد ؟ زوج حسین و محمود ؟ با هم شاید یه کاری کردن اینم نشد یه هیئت تشکیل میدیم به نام مجمع ریاست جمهوران . از این مجمع ها زیاده نه؟مصلحت و خبرگان و حالا رئیس جمهوران .#grin


  61. نازنین در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام ولوله خانوم….من خودم به میر حسین رای میدم .اما عزیزم بعد که میر حسین شد بازم میام برات کامنت میذارم تا بدونی چرا بعضی ها نمیروند رای بدن هیچ وقت با تمام وجودت فقر رو چشیدی هیچ وقت مدرک کارشناسی ارشد بیکار دیدی که نون اور خونه باشه و ازاد بدون بیمه با حقوق کم کار کنه دیدی از نزدیکانت جوون کراکی داشتی بیمار بیژول دم مرگ داشتی که با کمی ژول مداوا میشه من چی بگم که نفست از جای گرم بیرون میاد میر حسینم کاری نمیکنه من روابط با کشورزهای خارجه نمیخوام من انرژی هستهایی نمیخوام من ماهواره امید نمیخوام من همون روزهای جوونیم حودم و دوستام رو میخوام که در بدترین شکل سیاه بودند اگر کوچکترین حقی بر گردنشان داشته باشین نمیگذریم حتی سر ژل صراط چرا ماها فقط موقع رای دادن به فکر عزت ملی میوفتیم وقتی ملتی عزاب میکشند ان موقع عزت ملی ازادی کجا رفته خوندن صفحه بنفش تو و ازادی بیان زمانی خوبه که روحم ازاد باشه ما در نهانخانه دلمون غم ها داریم که به ات قول میدم رای سبزمان هم هیچ کاری برامون نمیکنه خواهیم دید همانطور که خاتمی نکرد .


  62. طلا در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من به میرمحسن کروبی نژاد رای نخواهم داد!


  63. سلام علیکم
    بنده هم به هکذا، البته با کروبی#grin


  64. یاسی ۶ در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    عزیز دلم
    حالا که این همه تبلیغ رای دادن کردی دیگه جریان این رای سفید چی بود؟رای سفید = رای ندادن= رای به ا.ن


  65. پورمهر در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    خدمت خانم ویولت عزیز و خوانندگان محترم این وبلاگ با سلام این متن از سایت روز برداشته شده و در مورد دلایل نادرست بودن تحریمانتخابات بحث میکنه در صورت موافقت با نوشته ها وبا توجه به فیلتر بودن سایت روز لطفا به پخش آن تا جای ممکن کمک کنید با تشکر از توجه تان
    تحریم انتخابات و چند اگر….
    حسن یوسفی اشکوری
    در سالیان اخیر (بیشتر پس از سال ۷۶) در هر انتخاباتی این بحث داغ و پرمناقشه در میان عموم مردم و بیشتر در میان جریانها و احزاب و افراد سیاسی و مخالف و منتقد حاکمیت در میگیرد که چه باید کرد و آیا باید در انتخابات و بویژه در رأی گیری شرکت کرد یانه.
    در این ارتباط با این موضوع مردم ایران به سه گروه متمایز تقسیم میشوند: گروهی که به هر دلیل و در هر شرایط رأی میدهند، دستة دیگر در نقطه مقابل به هر دلیل و در هیچ شرایطی رأی نمیدهند، و گروه سوم کسانی اند که در هر انتخابات مستقل تصمیم میگیرند و بنابراین اینان را میتوان موافق مشروط و یا حداکثر مخالف مشروط دانست. برای گروه اول و دوم اساسا پرسش از رأی دادن و یا ندادن بلا موضوع است، چرا که برای آنان همه چیز روشن است و آنان با هر عقیده و باور و تحلیل از پیش تصمیم خود را گرفته اند. اما برای گروه سوم، مانند هر جریان سومی و بینابینی، کار سخت است و باید از یک سو به شکل سلبی با افکار و استدلالهای گاه موجه دو طرف معادله به منازعه برخیزند و از سوی دیگر خود به صورت ایجابی قانع شوند که رأی بدهند یانه. چهار انتخابات گذشته (مجلس هفتم، شورا های سوم، مجلس هشتم و ریاست جمهوری نهم) نشان داد که از قضا از نظر کمّی و عددی بیشترین رقم را گروه دوم و سوم تشکیل به خود اختصاص داده اند. در انتخابات ریاست جمهوری گذشته حدود چهل درصد افراد واجد رأی (بیست میلیون نفر) در رأی گیری شرکت نکردند و به اصطلاح تحریمی بودند. نمی­توان دقیقا گفت که چه اندازه از گروه دوم بودند و چه عدد از دستة سوم اما به گمان میتوان گفت که حداقل نیمی از این شمار قابل توجه تحریمی جاودانه در جمهوری اسلامی اند و نیمی دیگر تحریمی موردی.
    در این میان من از گروه سوم هستم. تا آنجا که خود در این سالها تجربه کرده و شدیدا درگیر بحثهای تند و داغ انتخابات بوده و با هر سه گروه بحثها و مجادله های فراوان داشته ام، به این نتیجه رسیده ام که با گروه اول و دوم اساسا بحث و استدلال چندان ثمری ندارد، چرا که مطلق نگری جایی برای گفت و گو باقی نمیگذارد، اما در میان موافقان و یا مخالفان مشروط میدان گفت و گو و اقامه دلیل و برهان در هر انتخابات به طور موردی فراخ است و نتایج نیز از پیش روشن نیست.
    به گمان من، جدای از بحث ایران و یا هرجای دیگر، با این که طبق قواعد دموکراسی و زیست مدنی اصل بر رأی دادن است، اما در عین حال شرکت و یا مشارکت در انتخابات یک اصل مطلق و ایدئولوژیک نیست، بسته به موقعیت و شرایط و بویژه نتایج رأی دارد، اگر امکان حتی اندکی تغییر و اصلاح و تأثیر در اداره کشور و بهبود اوضاع وجود داشته باشد، عقل و تجربه و منطق دموکراسی میگوید که باید شرکت کرد وگرنه، نه. چنان که در نظامهای دموکراتیک نیز ممکن است در شرایطی احزاب و یا افراد به دلایل مختلف و به عنوان اعتراض انتخابات را رسما تحریم کنند. هر چند در نظامهای پیشرفته دموکراتیک، به دلیل جا افتادگی و تثبیت قانون و دموکراسی عملا کار به انتخاب این گزینه نمی رسد. اما در کشورهای مادون جمهوری، مانند ایران، تحریم گاه یکی از ابزارهای پیشرفت دموکراسی است چرا که ممکن است حاکمیت غیر دموکراتیک و اقتدارگرا را وادار به عقب نشینی و تن دادن به خواسته های مردم و جامعه مدنی بکند. بنابراین نه رأی دادن اصالت دارد و مقدس است و نه رأی ندادن و تحریم، به موقعیت و اهداف و نتایج عملی هر گزینه بستگی دارد.
    اما تحریم در هر شرایط و در خلاء به نتیجه نمیرسد، تحریم در موقعیت نافرمانی مدنی قابل اجرا و مثمر ثمر است، یعنی در شرایطی که اکثریت و یا حداقل اقلیت مؤثر و با برنامه به فراخوان تحریم پاسخ مثبت بدهند. از باب نمونه میتوان به مبارزه منفی و تحریمهای گاندی در هند و یا تحریمهای آیت الله خمینی به مثابة رهبر بلامنازع انقلاب ایران در سال ۵۶ – ۵۷ اشاره کرد. به طور کلی میتوان گفت تحریم انتخابات درایران و یا هرجای دیگر، با جمع شرایط زیر میتواند به هدفش یعنی وادار کردن حاکمیت به خواسته های مشخص معترضان برسد:
    ۱ – وضعیت نارضایتی عمومی و آمادگی اکثریت و یا اقلیت منسجم برای پیوستن به جنبش اعتراضی و آمادگی برای هزینه دادن یعنی وضعیت نافرمانی مدنی.
    ۲ – طرح خواسته های معین و جزئی و روشن و قابل حصول در هر مقطع.
    ۳ – داشتن رهبری قاطع و با برنامه و با استراتژی مدون و شفاف ( رهبری فردی و یا جمعی و تشکیلاتی ).
    ۴ – وجود برنامه معین برای مرحله و یا مراحل پس از انجام و اجرای تحریم ( موفق و یا نا موفق )
    چنان که گفتم من از کسانی هستم که در هر انتخاباتی جداگانه تصمیم میگیرم و فکر می کنم این روش درست و عاقلانه و قابل دفاع است و لذا زمانی رأی میدهم و زمانی حداقل فردی تحریم کنم، ضمن این که تحریم فردی کارساز نیست اما گاه اجتناب ناپدیر میشود. من جز در چند انتخابات اوایل پس از انقلاب تا سال ۷۶ در هیچ انتخاباتی رأی ندادم اما پس از آن در چند انتخابات شرکت دادم و بعد در سه انتخابات اخیر ( مجلس هفتم و هشتم و ریاست جمهوری نهم ) رأی ندادم و جالب این که در این زمان در انتخابات شورای سوم رأی دادم و در انتخابات پیشرو رأی میدهم و از مردم نیز می خواهم با تمام توان و شور و ایمان وارد شوند و انتخاباتی موفق را به نمایش بگذارند. این که اکنون چرا به این نظر رسیده ام در مجال دیگر خواهم گفت.
    انگیزه نگارش این یادداشت کوتاه این است که بگویم:
    اولا شرکت و یا عدم شرکت در هر انخاباتی امری ایدئولوژیک و مقدس نیست.
    ثانیا شرکت و یا عدم شرکت امر استراتژیک است و وابسته به شرایط و هدف و نتیجه دارد.
    ثالثا در شرایط کنونی تحریم نه تنها بی نتیجه است بلکه زیانبار است و به رشد و تقویت جامعه مدنی و تعمیق جنبش اجتماعی آسیب میرساند.
    رابعا استراتژی تحریم با “گر”هایی همراه است، اگر شرایط آن فرهم باشد و “اگر”های آن محقق شوند، راه مناسبی ( و شاید تنها راه ممکن ) برای رسیدن به مطالبات ملی و دموکراتیک باشد. با ساختار حقیقی و حقوقی نظام جمهوری اسلامی قابل پیش بینی است که روزی کنشگران سیاسی و نهادهای جامعه مدنی ناچار شوند که به انجام آن تن دهند.


  66. گمنام در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام من دور قبل به احمدی رای دادیم با خانواده اما اینبار به میر حسین.چون مدیریت اونو در ۸ سال جنگ دیدم.جانباز جنگ#flower


  67. می دونی چی برای من جالبه ویولت !! این که بعضیا از اینکه مهری تو شناسنامه شون نخوره و به قول خودشون شناسنامه شون پاکِ پاک باشه به خودشون می بالن . واقعا خیلی جای تبریک داره این طرز فکر غیرتمندانه !!!!!


  68. دلکوک در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من هم که خارج از کشورم می رم یا به موسوی یا به کروبی رای می دم. دوستان خستگی و آزردگی را فعلا کنار بگذارید و فقط به اقتصاد و روابط خارجی ایران که سیر قهقرایی داره طی می کنه فکر کنید. شاید فکر کنید دیگه از این بدتر نخواهد شد ولی اگه یه نگاه به اوضاع کشورهایی مثل سودان که درگیر جنگ داخلی و گرسنگی و … هستند می بینید که بدبخنی نهایت نداره…۲۵٪ نرخ تورم (که در این ۴ سال اخیر به این رکوردرسیدیم) می دونید یعنی چی؟ موسوی و کروبی هم نقاط تاریک تو کارنامه شون دارند اما قطعا هر دو به فاکتور عقل و اینکه دو دو تا چهار تا می شه اعتقاد دارن!


  69. پیاده در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    میشه لینک اون بحث رو قرار بدین؟ ممنون میشم.


  70. مریم در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    ویولت نمی دونی چقدر حرصم می گیره از اینا که میان میگن من رای نمی دم اما امیدوارم میر حسین بیاد بالا!


  71. samir در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    #flower


  72. مرجان در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    برای موسوی:
    تو کی هستی تو کی هستی من نمی شناسم تو رو
    مثل یک غریبه روبروی من نشستی من نمی شناسم تو رو
    #nottalking


  73. نفرین شده در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    من اینقدر از این تیپهایی که تازگیها مد شده خوشم می یاد روسری رنگی با سنجاق بعد روش چادر ایرانی شغل پدر: نماینده وزیر مدیرعامل اصلاح طلب با کلاس دوم خردادی فرقی نمی کنه کدوم طرفی باشه احمدی یا خاتمی خیلی مد باحالیه هرکی این جوری تیپ میزنه تا ته فوق دکترا جاش تو صنعتی شریف و دانشگاه تهران رزروه اگرم نخواست در دانشگاههای همه دنیا مفت مفت به روش بازه.
    پسرها با کله می رن خواستگاریش حقم دارن بیچاره ها یه شبه می شن فامیل نماینده مجلس دوست پسر عزیز من منو به خاطره یکی از همینا ول کرد اشکال نداره خوش باشن منم تا اخر عمرم تو خونه می شینم و گریه می کنم بیکار تنها شبهایی هم که تا صبح برای کنکور بیدار موندم و فراموش می کنم.


  74. مانی در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    متاسفانه ما ایرانیها مردمی هستیم به شدت احساساتی و به همون نسبت هم آدمهایی هستیم که گذشته رو خیلی سریع فراموش میکنیم !!
    احساساتی بودن باعث شده که به برنامه و تیم مشاورین کاندیدا اهمیتی ندیم . شاید اگر قرار بود به تیم مشاورین دقت کنیم تیم کروبی رو بسیار قدرتمند تر از رقیبهاش پیدا میکردیم و اگر میخواستیم خیلی منطقی به سواد کاندیداهامون رای بدیم باید که رضایی رو انتخاب میکردیم.
    چند سال پیش بعد از دوم خرداد با یه بررسی خیلی کوتاه و اجمالی کاندیداهای خرداد ۷۶ با نکته جالبی برخورد کردم .
    زواره ای از همه کاندیدای اون دوران با سواد تر بود و تنها کاندیدایی بود که اون موقع برنامه کارشناسی شده اقتصادی داشت و با آمار و ارقام و اصول منطق و اطلاعات کاملا علمی صحبت میکرد . متاسفانه همیشه و همیشه فقط به احساساتمون تکیه میکنیم و از شنیدن منطق و حرف حساب فرار میکنیم .
    عصر امروز ایران رو بخونین و لیست کابینه احتمالی موسوی رو مطالعه کنین . واقعا این کابینه میتونه مطالبات طرفداران ایشون رو بر اورده کنه ؟ گذشته رو به دقت بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا زمان نخست وزیری میر حسین موسوی ایران همون باغ بهشتی بود که الان در موردش حرف میزنیم؟


  75. سینا در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    ویلی جان بیماری کیا دقیقاً چیه؟ مثلاً این می تونه خبر خوبی براش باشه؟
    http://asia.news.yahoo.com/afp/20090531/tts-health-us-cancer-science-research-972e412.html
    #flower #flower


  76. شیرین در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    میدونی موضوع تقلبها چیه؟
    ما و خارجیها (که منتظرن ببینن وضع ایران چطوره و ایا در اینده رژیم موندگار هست برای عقد قراردادهای سیاسی و اقتصادی یا نه) صفهای طویل رو میبینیم و استقبال از انتخابات توسط ملت ایران رو که به معنای اینه که مردم این نظام انتخاباتی رو با رد و تایید صلاحیت قبول دارند و این شرایط مورد قبول اونها برای دادن رای هاشان هست. یا مردم به پای صندوق نمیرن و همه ی مراکز سوت و کوره یعنی مردم این رد و تایید ها رو نمی خوان و نامزد مورد نظر اونها شرایط دیگری رو داره(زنه یا اندیشه های متفاوت داره و…)
    فقط کافیه مردم پای صندوق برن و بعد رای های سفید و صندوق های نیمه خالی صف اول تقلبها هستند. به خاطر همبن گفته میشه اگر مخالفید تحریم کنید که همانا به معنای مخالفت با قوانین نظام و در نتیجه مخالفت با خود… یا اینکه حتما به قصد حمایت از کاندیدایی خاص و هدفمند پای صندوق برید.
    اگه شعله سردی می اومد من رای میدادم حالا موندم بین تحریم یا کروبی.
    امیدوارم پابلیش شه.


  77. حامد در ۸۸/۱۰/۰۳ گفت :

    سلام
    حرفاتون رو کاملا قبول دارم تنها سعیم هم اینه که این ملتی رو که میخوان رای ندن رو به رای دادن ترغیب کنم و تا اندازه ای هم موفق شدم
    احــ.مــ.دی نـ.ژاد هم با رای هایی که داده نشد بالا اومد. خودش هم هنوز باور نکرده. اما خوب پول مملکت رو داره خرج رای جمع کردن میکنه.
    این بیچاره بدبختا فکر میکنن باز هم از این پولا گیرشون میاد.
    یه سری رو دیدم که با شیرینی تطمیع شدن
    یه سری از نفهمی و…
    اما این دوره اگه این رای بیاره شورش میشه
    خداییش من که قاطی میکنم اصلا شاید از ایران برم (اشاره به فرار مغزها! (آیکون از این عینک دودی دارها!!)) :دی
    به قول شاعر میگه :
    دل میرود ز دستم صاحب دلان خدا را/ حسین بیا که محمود بیچاره کرده ما را
    #grin


  78. نامدار در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    موسوی روی موج پوپولیستی سوار شده.کروبی برنامه داره و اصولگرا نیست.


  79. olinda در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    #flower


  80. olinda2 در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    #flower #flower


  81. Ameh Khanoum در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    رای سفید???!!!
    اصولن رای سفید خطرناکترین نوع رای است شاید رای خط خطی شده یا رایئ که به همه علامت داده بایشد اما من شخصن بنظرم میاد خط خطی رو مطمعن تر ه
    #thinking


  82. #flower ستادش کردی اینجا را!!
    کار درستی بانوی بنفش رنگ!#flower


  83. آخیش! داشتم منفجر می شدم که بهت بگم چرا از انتخابات نمی نویسی؟ اما می گفتم شاید ازین اهل رای ندادنا و معتقد به همیشه همینه و اینجور چیزا باشی گفتم موذبت نکنم.
    مرسی که نوشتی.
    اولا واقعا احساس نمی کنیم تو این چهار سال زندگیمون بدتر از زمان خاتمی بود؟
    واقعا هیچ تغییری احساس نکردیم؟
    یعنی خاتمی از بدترین بهتر نبود؟
    بعد هم نمی خواهیم ازین خواب بیدار شیم که ما با رای ندادنمون مشروعیت نظام را زیر سوال می بریم؟! ندیدیم همیشه آنقدر آدم برای رای دادن هست که خبرگزاریهای داخلی از ؛حماسه ی چند میلیونی؛ و خبرگزاریهای معتبر خارجی هم از حضور میلیونی میگن. فقط ۴ تا تلویزیون لوس آنجلسی هر سال می گن پای صندوقا خالی بودو امسال دیگه کار نظام تمومه! !
    نه کار نظام تمام نیست! نتیجه ش می شه اینکه هیچ کس ما را نمی بیند.
    خارجی ها میان جمعیت گممان می کنند.
    برای داخلی ها هم یک مشت شهروند درجه ۲ هستیم که فقط گشتهای ارشادشان می بیندمان.
    حقمان دیده نشدن نیست. همین!
    در مورد مهندس موسوی هم خلاصه.
    انتقادات بیشتر گرد این محورهاست که چرا در تلویزیون کلی گویی می کنه.
    خب چون همه ی کاندیداها جز احمدی نژاد برای شناسانده شدن به مردم که با توجه به محدودیتهای رسانه ای تو ایران فقط از طریق تلویزیون هست ،کلا شاید ۳ ساعت وقت داشته باشن. نمی شود در این ۳ ساعت ریز برامه هارو ارائه کرد که. باید کلی گفت در شرایط رقابتی نا برابر.
    و در ضمن در جامعه که سرانه کتابخوانی اسفباره و همه در نان شب مانده، رای مردم را نمی شود صرفا با تکیه به آزادی اندیشه آورد.
    عقاید خاص را برای قشر روشن مثلا در سایتهایش می توان دید با حوصله و تفصیل بیشتر.
    و اینکه از محدودیتها و بعضا بی رحمی های اول انقلاب می گویند. اولا من فکر می کنم آن زمان آنقدرها سلسله مراتب مدیریتی معنی نمی داده و هر کی هر کی هم بوده!
    مثلا فکر نمی کنم آقای خلخالی برای صادر کردن حکم اعدامها از نخست وزیر کسب اجازه می کرده.
    و اینکه انقلاب ما یک انقلاب مکتبی و خشن و چپگرایانه بوده مثل اکثر نهضتهای فکری اونموقع. مثل کوبا مثل بلوک شرق. که از جمله خصوصیات مشترک این انقلابها میشه خشونت عجیب غریب در ابتدا، بعد ترجیح مقطعی تعهد به تخصص در اداره مملکت رو مثال زد.بعدش هم بعضیها مثل کوبا و ایران ایدئولوژیک ماندند و خیلیها هم مثل چین و یه جورایی فرانسه با زمانه پیش رفتند.
    اما اون حرکات نشانه ی بی شعوری و بی رحمی آدمای اون زمان نیست. این تیپ گفتمان قالب روشنفکری و سیاسی گری دهه ۶۰ و ۷۰ هست.
    حالا بعضی ها تو همون زمان ماندند و عقب مانده و جوک شدند مثل کاسترو و احمدی نژاد.
    بعضی هم با زمان عوض شدن و تکامل پیدا کردن مثل یوسا و حجاریان و سروش و خیلی های دیگه که من فکر می کنم میرحسین هم از همینهاست. اما نمی شه در جامعه هنوز مکتبی مانده و هنوز پابند به همان شعارهامانده ی ما اینها را علنی گفت.
    اما باز هم خیلی حرفهایش نشان از این تکامل دارد با دنیا. مثل به زور نمی شود کسی را به بهشت برد که حرف بزرگیه یا اینکه گفته ما انقلاب کردیم تا شهید بهشتی بتونه در تلویزیون با نماینده های توده ایها و مجاهدین خلق مناظره کنه نه اینکه تلویزیون وسیله ای بشه برای خفه کردن صداهای مخالف.
    مقایسه ی میرحسین ۲۰ سال پیش با احمدی نژاد امروز در زمینه ی عقاید کمی بی انصافیه.
    در ضمن اگه تنها دلیل رای دادن برای ما فیلتر نشدن این صفحه ی بنفش باشه، بسیار منطقی تر از همه ی دلایل برای رای ندادن به نظر می آد!
    چقدر اراجیف گفتم!
    مرسی.
    بهترشو.


  84. نگین در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    همیشه انقلاب باید با خونریزی و فریاد و ویرانگری همراه باشه؟ عیب یک انقلاب آروم و منطقی چیه مگه؟ چرا نمیشه که مثلآ ۱۵ میلیون نفر آدم بالغ همه با هم قرار بزارن که هیچکدوم رای ندن و اینجوری خواهان به رفراندم گذاشتن حکومت بشن اینکه حکومت ولایت فقیه باشه یا نه؟ خیلی سخته این مدل اتحاد؟یعنی سخت تر از اینه که یه عده هی بگن ما رای نمیدیم و یه عده دیگه بگن باید رای داد که بین “بد و بدتر”حداقل..و این داستان سالهاست ادامه دارد…


  85. زهرا در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    درود بر موسوی رای ما احمدی.
    انصاف داشته باشین یه ذره


  86. shahtzad در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    ما به آن سید و این میر ارادت داریم
    ما به لبخند گل سرخ شباهت داریم
    رای هر پیر و جوان موسوی است
    ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم.
    be omide piroozi vili joon#flower
    valla be khoda dolat az khodashe ke kasi ray nade, inja to canada yek sandogh ray gozashtan onam faghat to ottawa, tasavoresh ro bokonid kasi ke to vancouver zendegi mikone, age bekhad ray bede, mesle in mimoone ka kasi to london zendegi kone ve began bia yek sar tehran ray bede boro,!!! ma ke be nesbat nazdiktarim bayad 5 saat ba mashin bekobim berim onja ke betonim ray bedim, faghat baryeh in ke 4 sale diege oon nekbat gand nazane be mamlekat,,bad nemifahmam ona ke to iran hasatn chetor mitonan bi tafavot bashan??


  87. لیلا در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    مگه تو این چهار سال فیلتر شدی ویولت جان
    این یه مقدار بی انصافی نیست ؟؟؟
    ____________________________
    چون حرف سیا.سی هیچ وقت نزدم ولی هربار که یکم پا رو از محدوده روزمره خودم اونورتر گذاشتم تذکر به همراه داشت که فیل تر نشی
    ولی یکبار فیل تر شدم و اونم زمانی بود که لینک مصاحبه انتخاباتی رییس جمهور رو گذاشتم که میگه مگه مشکل مملکت ما موی جوونهاش!!! بلافاصله فیلتر شدم و وقتی لینک رو حذف کردم همه چی به اوضاع عادی برگشت( حدود یک یا دو سال پیش)


  88. مرسی ویلی جون تو ار سبز های فعال و با غیرتی!


  89. سلام. ممنون از توجهی که به من دارید.


  90. رهگذر در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    #applause


  91. مهری در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    سلام ویولت خانم ازتون یه کمک می خواستم تمام فیلتر شکنها فیلتر شدن به ایمیلم یه فیلتر شکن میفرستین ممنون میشم


  92. ساتین در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    همش دارم فکر می کنم ویولت
    نمی دونم چیکار باید کرد


  93. سمیه در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    سلام بانو! صبح قشنگت به خیر!
    جواب سوال دیروز منو نمیدی خانوم!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    آره سمیه جان…خودمم#winking


  94. لیلا در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    دموکراسی آسانسور ندارد:
    http://blog.35dg.com/?id=2148


  95. MaN در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    سلام بانو ویولت
    رای ندادن شما = رای دادن به احمدی نژاد


  96. یک هم وطن در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    من با اینکه هر کس به کی رای میده کار ندارم اما اینو بگم سیاست و فراست و پیشبردی که توی این ۴ سال داشتیم توی هیچکدوم از ریاست جمهوری های دوره های قبل ندیدیم و نداشتیم
    هرچند فرقی نمیکنه کی بشه رییس جمهور چون بازم کاراشون به چشم ملت نمیاد اما بگم گول وعده های دروغین کسانی رو که تبلیغ میکنین رو نخورین سعی کنید اونور سکه رو هم ببینین
    اگه به هدف قول آزادی و برچیده شدن گشت ارشاد میرین به بنده خدا رای بدین اینم بدونین اون ارگان زیر نظر رهبره و رییس جمهور نمیتونه اونو حذف کنه
    پیروز باشید


  97. فرزام در ۸۸/۱۱/۰۳ گفت :

    من رای می دهمُ تو رای می دهی اونی که ما می خوایم انتخاب می شه بعد هیچ غلطی نمی کنه یه مدت نفس می کشیم تا واسه دور بعد دادن آماده شیم و بیشتر جر بخوریم و میزان مشارکت مردمی و مشروعیت یکی از کثیف ترین و آدمخور ترین حکومتهای تاریخ از تمام کشورهای دموکرات دنیا هم بالاتر بره و اونوقت باز بهونه داشته باشیم بیاین نق بزنیم و بنالیم از اوضاع و احوال که چرا باهامون عین حیوون برخورد می شه. ویلی جان! اون تعریف دموکراسی که تو نوشتی مال ۸۰ سال پیشه. دموکراسی یعنی احقاق حق اقلیت در حکومت اکثریت. اون اقلیت یعنی بهاییا یعنی بلوچها یعنی کردها یعنی روشنفکرها و نویسنده ها یعنی کفار و ملحدین یعنی کارگرها یعنی تمام اونهایی که هر کسی دور بعد بیاد سر کار هیچ گهی تو زندگیشون بالا و پایین نمی شه. می دونی چرا؟ چون امثال تو که رای دادین نذاشتین صدای اعتراض اون به حق کشی که در حقش می شه به گوش برسه. چون خفه اش کردین. شما و نه حکومت